اهورا پی سی
اهورا پی سی

نام و نام خانوادگی : مهتاب کرامتی

تاریخ تولد : 25 / مهر / 1349

محل تولد : تهران

شغل : بازیگر سینما و تلویزیون

تحصیلات : لیسانس میکروبیولوژی

 

یک بانوی زیبای ایرانی که که به لحاظ نوع تیپ ظاهری کمی با بقیه بازیگران زن ایران تفاوت دارد و شاید همیشه بهترین گزینه برای ایفای نقش در فیلمهای مربوط به روم و یونان باستان باشد. مهتاب کرامتی در 25 مهر سال 1349 در تهران به دنیا آمد. در کودکی به بازیگری علاقه بسیاری داشت و همیشه در خانه بهمراه خواهرش به ایفای نقش می پرداخت و در این زمینه از همان سالهای نوجوانی کتابهای فراوانی میخواند. او با وجود علاقه به بازیگری ولی در سال 1368 به تحصیل در رشته میکروبیولوژی می پردازد و مدرک لیسانس این رشته را از دانشگاه آزاد اخذ می کند. هنوز هم معتقد است باید در کنار بازیگری حرفه دیگری داشت تا ذهن معطوف درآمد زایی از طریق بازیگری نباشد.

پس از دوران دانشجوئی  و در سال 1375به کلاس آزاد بازیگری امین تارخ می رود و در همین کلاسها بود که مورد توجه قرار گرفت و 6 ماه بیشتر طول نکشید که برای ایفای نقش هلن در مجموعه تلویزیونی مردان آنجلس (مجید انتظامی) از او دعوت بعمل آمد وبا همین مجموعه موفق و بیاد ماندنی شناخته و می شود. شاید هر کسی جای او بود و این شهرت را پیدا می کرد استفاده بهینه تری از موقعیتش میبرد.

در سال 1377 اولین فیلم سینمائی خود را به کارگردانی سعید سهیلی بنام مردی از جنس بلور به روی پرده می برد ولی چندان درخششی برایش محسوب نشد. در سال بعد اولین فیلم کمدی خود را در کنار پرویز پرستوئی در فیلم مومیائی3 تجربه می کند و دومین فیلمش در همان سال را در کنار ابوالفضل پورعرب و کارگردانی ابوالحسن داودی بنام مرد بارانی بازی میکند که نامزد دریافت جایزه از هجدهمین جشنواره فیلم فجر می شود.

مریم مقدس باز هم یک اثر تاریخی مذهبی به کارگردانی شهریار بحرانی بود که مهتاب در آن بازی کرد . به صورت فیلم /مجموعه تلویزیونی به نمایش درآمد. اما فیلم "بهشت از آن تو" تجربه ای متفاوت از علیرضا داوود نژاد بود که بازی خوب کرامتی به آن جلوه داد. سال ۸۰ تنها به بازی در مجموعه تلویزیونی خاک سرخ می پردازد که اولین تجربه تلویزیونی حاتمی کیا محسوب می شود . او نقش یک زن جنوبی که به دنبال دخترش می گردد برای دومین بار رویاروی پرویزپرستویی قرار می گیرد که شاید تا به امروز بهترین بازی کرامتی در یک اثر محسوب می شود . در سال ۸۱ در فیلم" ملاقات با طوطی" همراه با ماهایا پطرسیان و محمد رضا فروتن ظاهر می شود که دومین همکاری او با علیرضا داوودنژاد محسوب می شود . شاه خاموش در سال بعد به کارگردانی همایون شهنواز تجربه ناموفق تاریخی بود و نتوانست هیچ موفقیتی چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ هنری برای او در پی داشته باشد. هشت پا حاصل سومین همکاری او با علیرضا داوود نژاد می باشد. پس از آن در همکاری با سیروس الوند رستگاری در هشت و بیست دقیقه رابازی می کند که در آن باشهاب حسینی و بهرام رادان همبازی است.

مهتاب کرامتی بعنوان سفیر یونیسف هم در ایران شناخته می شود و سفرهای زیادی را بعنوان سفیر یونیسف به شهرها و مناطق محروم ایران داشته است.

گفتنی است مهتاب کرامتی یک تجربه ناموفق ازدواج با بابک ریاحی پور از موفق ترین نوازنده های ایران را دارد که به جدائی منجر شد و او اکنون تنها زندگی می کند.

مهتاب کرامتی در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن مکمل را برای بازی در فیلم بیست به دست آورد.

فیلم شناسی :

1.       مردی از جنس بلور (سعید سهیلی ، ۱۳۷۷)

2.       مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند ، ۱۳۷۸)

3.       مرد بارانی (ابوالحسن داودی ، ۱۳۷۸)

4.       بهشت از آن تو (علیرضا داودنژاد ، ۱۳۷۹)

5.       ملاقات با طوطی (علیرضا داودنژاد ، ۱۳۸۲)

6.       شاه خاموش (همایون شهنواز ، ۱۳۸۲)

7.       هشت پا (علیرضا داودنژاد ، ۱۳۸۳)

8.       رستگاری در هشت و بیست دقیقه (سیروس الوند ، ۱۳۸۳)

9.       حس پنهان (مصطفی رزاق کریمی ، ۱۳۸۵)

10.   پاداش سکوت (مازیار میری ، ۱۳۸۵)

11.   آدم (رضا کاهانی ، ۱۳۸۵)

12.   زن‌ها فرشته‌اند (شهرام شاه‌حسینی ، ۱۳۸۶)

13.   آتش سبز (محمدرضا اصلانی ع ۱۳۸۶)

14.   تردید (واروژ کریم مسیحی ، ۱۳۸۷)

15.   دوزخ برزخ بهشت (بیژن میرباقری ، ۱۳۸۷)

16.   بیست (عبدالرضا کاهانی ، ۱۳۸۷)

17.   شبانه روز (کیوان علی محمدی و امید بنکدار ، ۱۳۸۷)

18.   آلزایمر(نسیان) (احمدرضا معتمدی، ١٣٨٩)

مجموعه های تلویزیونی :

1.       مردان آنجلس (مجموعه ، فرج‌الله سلحشور ، ۷۷-۱۳۷۶)

2.       مریم مقدس (مجموعه ، شهریار بحرانی ، ۱۳۷۹)

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 28 خرداد 1390برچسب:, توسط اهورا